close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מיסוי מקרקעין עבור חברות בניה ויזמות

מערכת שורשב חשוון, תשפג27/10/2022

חשוב לדעת, רשות המיסים עובדת שעות נוספות בכדי לאתר את אלו שאינם משלמים כנדרש, כמו כן רשות המיסים מטילה עונשים כבדים על אלו שהרע מזלם ונתפסו

תגיות:

אזרחי מדינת ישראל, יחד עם אזרחי עוד כמה מדינות בעולם, נאלצים להתמודד עם הליכים בירוקרטיים מורכבים למדי. מבין התחומים המסועפים והמאתגרים ביותר עומדים החברות העצמאיות לרבות חברות הבניה והיזמות. החוקים אשר אמורים לסלול את דרכם של בעלי החברות העצמאיות לעיתים קשים להבנה, אך הגופים הממשלתיים, כמו רשות המיסים, לא מתחשבים בקושי ודורשים את שמגיע להם על פי חוק. אז מה הוא מיסוי מקרקעין עבר חברות בנייה ויזמות? התשובות אצלנו.

חברות בניה ויזמות
ובכן, לפני שנצלול לגופו של עניין וניגע בנושא העיקרי – מיסוי מקרקעין

עבור חברות בניה ויזמות, כדאי שנבין ראשית מי הן חברות הבניה ויזמות. ראשית, חשוב לעשות חלוקה בין שני תחומים – תחום הקבלנות ותחום הבנייה. חברות הקבלנות עוסקות בביצוע ובניהול של תשתיות ומבנים הנוגעים לעולמן שלהן, בעוד שחברות הבנייה עוסקות בין היתר בתכנון הסביבה בה תיעשה העבודה הנתונה. יחד עם זאת, לא תמיד ישנה הפרדה בין העולמות האלו, הדוגמה שממחישה זאת באופן הטוב ביותר הן למעשה חברות בניה ויזמות. אלו חברות שיש להן גם זרוע קבלנית וגם את הזרוע של חברות הבניה.

מיסוי מקרקעין
מיסוי מקרקעין הוא למעשה תשלום מס, המעוגן בחוק המקרקעין, והוא נוגע לכל אדם, חברה או תאגיד שמוכרים או קונים מקרקעין בישראל. כמו כן, חוק זה עוסק בכל סוג של מקרקעין לרבות חנויות, מבני מגורים, משרדים, מחסנים, מגרשי חקלאות, מלונות ועוד. כאמור, חוק המקרקעין עוסק גם במכירה וגם ברכישה. כשזה נוגע לרכישה, המס הרלוונטי נקרא "מס רכישה" ושיעורו נקבע על פי שווי המכירה. בהיבט של המכירה, המס הרלוונטי נקרא "מס שבח" והוא מוטל על שיעור מתוך ההפרש בין שווי הקנייה לשווי המכירה.

מיסוי מקרקעין עבור חברות בניה ויזמות
ובכן, לאחר שהובהר מי הן חברות הבניה והיזמות ומה הוא מיסוי מקרקעין, ננסה לשלב בין העולמות. במקרים רבים, חברות הבניה והיזמות חייבות גם הן במס מקרקעין, שכן לעיתים החברות הן אלו שמבצעות את מכירת הנדל"ן שתוכנן ונבנה על ידן. כאמור, עולם המיסוי לעיתים קשה להבנה, אמנם כל אחד יכול לעיין בחוק כאוות נפשו אך הבנת החוק והשלכתיו למקרה ספציפי מהווה משימה קשה למדי. לכן, מומלץ להיעזר באיש מקצוע ייעודי, כמו למשל עורך דין מקרקעין יוזוק מלכין ושות, ולקבל ייעוץ מלא וענייני עבור כל מקרה פרטי.

בנוסף, מעבר לייעוץ, עורך דין מומחה למיסוי מקרקעין יוכל להעניק ייצוג וליווי מלא בכל הליכי המיסוי הרלוונטיים. למשל, ייצוג חברות בניה ויזמות בפרויקטי התחדשות עירונית ועוד.

כשזה נוגע למיסוי – לא מקטינים ראש
לעיתים כל ענייני הבירוקרטיה נראים כגדולים ובלתי אפשריים. בהתאם, אנשים רבים נוטים להתכחש לצורך לעסוק בנושא ומקטינים ראש. חשוב לדעת, רשות המיסים עובדת שעות נוספות בכדי לאתר את אלו שאינם משלמים כנדרש, כמו כן רשות המיסים מטילה עונשים כבדים על אלו שהרע מזלם ונתפסו. התייחסו לנושא בכובד ראש ואל תזניחו את העיסוק בו!

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה